Gör mig till en ängel

Kom hem från fältstudien nu, varit på anhörigträff. 100 000 000 känslor rusar runt. Det var ju givetvis tänkt att jag skulle vara där i studiesyfte. Men jag kände igen mig i det som sades, från tidigare... Och kanske att jag börjar där. Finns saker jag kanske borde ta tag i från förr. Har väl liksom sopat det under mattan, så att säga. För inte mår jaag dåligt nu längre! Nej jag har ju allt man kan önska sig i livet så det vore ju helt stört.. Man ska inte klaga utan vara tacksam! Bita ihop. Eller så kan man vara ärlog mot sig själv. Vara tacksam för det man har som är bra. Men samtidigt erkänna de dåliga bitarna och göra någonting åt saken. Denna bön tycke jag säger detta mycket bra:

"Gud, ge mig sinnesro
att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden."


Det är fantastiskt fint att ta hand om andra, det ska inte tas ifrån dem som gör det! Men man ansvarar över sin egen livskvalitet och lycka i livet. Och man har bara ETT liv. Det funkar inte att bara hoppas och vänta på bättre tider. De kommer aldrig rätt var det är bara bli bättre. Man måste helt enkelt älska sig själv innan man verkligen kan älska någon annan...

Ge mig vingar. Jag vill vara en ängel, fri och utan egna bekymmer. Bara finnas till för att ta hand om andra...



 But I am NOT.
 

Ojojoj..... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0