Head over heels...

Vaknade upp 10.30, seg som aldrig förr trots att jag sovit typ 11 timmar!  (post-festival åkommor) Masar mig ner för trappan och hittar mobilen med ett antal missade samtal från M. Just ja!! Bubbelbadet kommer ju kl 12! Shit!! Jag har ju inte tagit ut pengarna till dem heller! (av nån wierd anledning ska de ha 16 000 kr kontant, inte på faktura eller nått annat normalt. Luktar liite skumt...)Bussen går ca en gg i tim här också, (Hej jag bor i skogen) det är helt enkelt köört...men kan ju inte bara ge upp, måste göra nått. Så jag satte mig på cykeln och gjorde allt för att hinna med 11 bussen, vilket jag tack och lov gjorde.

Kom fram till hållplatsen 10.59, utan cykellås, men what to do? Väl inne i stan satte jag in bankkortet för att testa hur mkt man kan ta ut på en och samma gång, (hade ingen aning, för det var ett Länsförsäkringskort, och tillhör M) Maxbelopp 2000, kul. Jag ska ju ta ut 16 000...Men men, jag matade in kortet så många ggr det gick och fick ut 12 000 tror jag. Sen tog det stopp. Men jag har gjort nåt liknande för och vet att man får vandra runt till alla automater och ta ut så mkt det gåt på varje, så saken är ju biff, har bara 4 lax kvar =)

Men tyvärr varade inte lyckan längre än ett ögonblick, för i nästa automat fick jag inte ut ett öre..lika vid nästa, och nästa, och nästa...Bara att ge upp denna plan. Så jag testade plan B, ta ut pengar på Ica, men det sket sig, fick ut 500 spänn. Orka handla 8 ggr och ta ut 500? Sen kom räddningen, M fick tag på en vän som har samma bank som jag och kunde låna mig det sista och föra över det till mitt kort (Jag och M har inte samma bank, så vi kan inte föra över till varann snabbt) så jag kunde få ut det sista :D Underbart! Bubbelbad here I come!

Med en välfylld plånbok satte ag mig coh väntade på bussen, i lugn och rooo...trodde jag! Efter 1 min på den soliga, tysta parkbänken kommer det en gubeb och sätter sig brevid MIG, så klart. Och han börjar tjata om sin resväska som han fyndat för 25 år sen! Kan du tänka dig va? Och den rymmer en heel platta starköl plus några spritflaskor. Inte nog med det, här om dan fick han 3 tändare för 10 kr, de brukar kosta 16 kr st!! För övrigt dog hans knarkande bror 54 år gammal, för 4 år sen....blablabla...Helt otroligt, och som om det inte var nog, det börjar bjudas på whiskeysupar, jordgubbar...Och en unge hade stulit en låda jordgubbar för honom häromdan. Och om han hade sett vem det var, hade han gett den en smäll, riktigt ordentligt!! Hjälp! Wish you wer here Naz <3

Äntligen kommer bussen kl 12.20, jag skulle ju ta emot bubbelbadet 12...men men, än har dom inte ringt. Sätter mig längst bak..slipper tjötet på vägen hem iaf. Och cykeln stod kvar, kanske turen vänt trots allt? Trampar hem i vild panik, för att vara på plats med pengarna  i hand när karet anläder...Då ringe M och berättar att det inte kommer förrns 14.30! VA?? Här jag man stressat sönder sig, kutat runt från autoamat till automat som en annan plånbokstjyv, allt för att hinna i tid! Men men, man ska ju se det från den ljusa sidan.. Jag hann i tid.

Hemma, aphungrig och bara godis + småmögligt rostbröd hemma. Mycket lyckat, skulle gå en promenad innan frukost, börja äta nyttigt..vilket känns behövligt efter 3 dar med alkohol och skräpmat. Men men, kan ju lika gärna börja imorn =P

Nu ska jag packa, sen, när bubbelkoppen kommit drar jag hem till Gäävle!

Korten från Rockweekend kommer när jag hittat sladden!

So long!


Up date:
 Ur askan i Elden!! Hade räknat fel när jag tog ut pengar så jag stod där med 1390 kr, för lite!! OMFG, pisamhet fick en ny innebörd för mig.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0